13 Ocak 2010 Çarşamba

O KADAR OLDU MU YA?


Olmuş olmuş. Valla olmuş. 15 Haziran 1990 neredee, 13 Ocak 2010 nerede. İtalya 90 Dünya Kupası'nda oynanan Federal Almanya-Birleşik Arap Emirlikleri maçının tarihiydi 15 Haziran 1990. İtalya 90 benim tüm hatlarıyla hatırladığım ilk dünya kupası olma özelliğini taşıyor. Hatta elime nereden geçtiyse bilmiyorum, kupa başlamadan önce Günaydın gazetesinin verdiği sarı bir kitapçık vardı. Hem dünya kupaları tarihi, hem de İtalya 90 dünya kupasına katılan takımların tanıtımı yazılıyordu. 3. sınıf talebesi olarak, onu okuduğum kadar, Hayat Bilgisi dersime çalışmamıştım. ''Okuduğumuzu Anladık mı?'' bölümünde o kitapçıktan olsaydı sorular diye içimden geçirirdim hep. Hatırlamayanlar için söyleyeyim -yaşı tutanlar için daha doğrusu- hani arka kapağında Maradona'nın dünyayı ayağında sektirdiği kitapçıktan bahsediyorum.

Kamerun ismini ilk kez duymuştum mesela. Elemelerden geçemeyen Trinidad Tobago'yu telaffuz edebilene Boğaz'dan daire veriyorlardı. Higuita'nın enteresan saçları kimliğini sorgulamaya itmişti beni. Bakkala gitmemek için ilk kez bahane uydurur olmuştum anneme maçın bir saniyesini bile kaçırmayayım diye. Biz her zamanki gibi yine yoktuk turnuvada. Olsaydık da tutmazdım zaten. Şaka bir yana Federal Almanya varken, Panzerlerden başkasını desteklemek ihanet gibi gelirdi sanki. Renkler çekiyordu bir kere. O yıllarda sokaktan eve girmediğimiz için, günde ortalama 7-8 maç yapıyorduk. Kimin hangi takımdan olduğu önemli değil, maç 5'te devre 10'da bitsin yeterdi bizim için.

Güzeldi o günler. Hem de çok güzeldiler. Nostalji yaptım bugün. Federal Almanya-Birleşik Arap Emirlikleri maçını izledim tekrar. Halbuki bundan 20 sene önce, bir koltuğu bile kaplamazken, küçük ama heyecanlı gözlerle izleyip, Almanya'nın, Carlos Alberto Parreira'nın çalıştırdıığı B.A.E'ye attığı her golde sanki Tanju atmışçasına ayağa fırlamıştım.
Yok şimdi o eski heyecan içimde. Ne hayatta, ne futbolda. Sahiden, 20 sene oldu mu ya?

Hiç yorum yok: